Patvirtinta eksperimentinė klasės krepšelio metodika

Vyriausybė patvirtino Švietimo ir mokslo ministerijos parengtą eksperimentinę mokymo lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodiką, kuri nuo 2016 m. sausio 1 d. bus įgyvendinama 5 ministerijos atrinktose savivaldybėse. Pagal šią metodiką bendrojo, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo finansavimo principas yra kitoks negu mokinio krepšelio. Ugdymo lėšos skaičiuojamos ir skiriamos klasei, o kitoms mokymo reikmėms, pavyzdžiui, mokymo priemonėms, – kiekvienam mokiniui. Atsižvelgiant į sąlyginės klasės dydį, kiekvienam srautui nustatyti trys klasės krepšelio dydžiai pirmose-dešimtose klasėse: mažiausias – esant 9-11 mokinių, vidutinis – esant 12-20 mokinių ir didžiausias – esant 21 ir daugiau mokinių viename sraute. Metodikoje yra numatytas minimalus mokinių skaičius: 1-10 klasėse – 9 mokiniai, 11-12 klasėse 15 mokinių. Taigi, mokykloms neliktų finansinių paskatų turėti perpildytas klases.  Jei klasėje yra mažiau nei 8 mokiniai, bus skiriama dalis krepšelio. 1-10 klasėms, kuriose yra 1-4 vaikai, bus skiriama 0,33 minimalaus krepšelio dydžio, jei klasėje yra 5-8 vaikai – 0,5 minimalaus krepšelio dydžio. 11-12 klasėms, kuriose yra 1-8 vaikai, bus skiriama 0,33 minimalaus krepšelio dydžio, jei klasėje yra 8-14 vaikų – 0,5 minimalaus krepšelio dydžio. Toks skaičiavimas leis užtikrinti pakankamą ugdymo finansavimą jungtinėse klasėse. Savivaldybės savo skirstomą klasės krepšelio dalį (4-5 proc.) turės paskirstyti ne mažiau kaip 2/3 šių lėšų tvirtindamos savivaldybės biudžetą. Lėšos ugdymo procesui organizuoti ir valdyti bus skaičiuojamos 10 proc. nuo lėšų ugdymo procesui vykdyti. Atsižvelgus į pilotinio projekto rezultatus, bus sprendžiama dėl šios metodikos taikymo visoms mokykloms.

Šaltinis: Vyriausybė