- Aktualijos.lt - https://aktualijos.lt -

Nauji verslui keliami reikalavimai – iššūkis verslo valdymo sistemų kūrėjams

Verslo valdymo sistemų kūrėjas – IĮ „Edrana Baltic“ kolektyvas, skaičiuojantis rinkoje jau 18-tuosius veiklos metus, visada pabrėžia, kad atsipalaiduoti versle negalima. Augant įmonių verslo galimybėms, privalo augti ir verslo valdymo sistemos, pateikdamos rinkos dalyviui vis daugiau priimtinesnį, to laikotarpio poreikius atitinkantį produktą. Dabar vienas svarbiausių aspektų – taupyti darbo laiką ir nepaskęsti smulkmenose. Siekti užsibrėžtų verslo tikslų neįmanoma be kelių veiksnių: kompiuterinės darbo vietos, darbuotojo ir verslo valdymo sistemos. Tik suderinusi šiuos elementus, įmonė pasiekia optimalaus veiklos rezultato. „Viskas paprasta, tačiau norėdama tai pasiekti, įmonė turi nuolat tobulėti, – sakė įmonės „Edrana Baltic“ generalinė direktorė Aldona Lukošienė. – Todėl ir mūsų įmonė diegia informacinių technologijų naujoves savo produktuose: žmogiškųjų resursų valdymo sistemoje „Alga HR“, kuri skirta personalo ir darbo apskaitos valdymo procesų efektyvumui didinti, ir finansų apskaitai valdyti reikalingoje „Profit-W“ sistemoje.“  

Kaip, naudojant šias sistemas, palengvinamas apskaitos ir personalo darbuotojų darbas?

„Mes visada galvojame apie tai, nes tai rūpi mūsų klientams. Todėl, siekdami patenkinti vis augančius ir besikeičiančius klientų poreikius, nuolat vystome, tobuliname „Alga HR“ ir „Profit-W“ sistemas, atsižvelgiame į specifinius kiekvienos įmonės poreikius“, – kalbėjo A. Lukošienė. Pasak jos, šiuo metu suburta 100 specialistų komanda, kuri dirba lengvindama ir gerindama esamų klientų verslo galimybes, kad paprasčiau būtų įsisavinami ir kontroliuojami nauji verslo procesai, ir visa tai pareikalautų dar mažesnių darbo laiko sąnaudų.  

Kas įdiegta 2015 metais ir ką numatyta realizuoti 2016-aisiais?

„Alga HR“ žmogiškųjų resursų valdymo produktas rinkoje jau nuo 2000 metų. Parduota per 5000 „Alga HR“ licencijų, tačiau vartotojų skaičius yra daug didesnis. Kadangi klientų, kurie naudojasi šia sistema, poreikiai įvairūs, „Alga HR“ galima valdyti:personalo vystymo procesus (planuoti darbuotojų poreikį, vykdyti pretendentų apskaitą, planuoti darbuotojų karjerą, mokymus ir kompetencijas); – personalo procesus (planuoti komandiruotes ir tvarkyti jų apskaitą, planuoti atostogas, automatizuoti įsakymų rengimą); – darbo laiką (sudaryti grafikus, žiniaraščius (tabelius), tvarkyti suminę darbo laiko apskaitą); – darbo apmokėjimo procesus (vykdyti įvairius priskaitymus, privalomus atskaitymus, išmokėjimus, tvarkyti paskyrų apskaitą, sieti su finansų sistemomis). „Alga HR“ turi ir kitų modulių – projektų valdymą, užduočių valdymą „E-kontrolė“, biudžeto planavimą ir valdymą, dokumentų valdymo sistemą (DVS), ryšių su klientais valdymo sistemą (CRM). 2015 metais „Alga HR“ sistemoje yra sukurta asmeninio profilio kūrimo funkcija. Kas tai yra? Įmonė turi galimybę per savitarnos portalus sukurti asmeninės valdymo prieigos prie „Alga HR“ produkto konkretaus funkcionalumo mygtuką (angl. shortcut), kurį paspaudusi gali patekti į konkrečią programos vietą, pavyzdžiui, atsiskaitymo lapelį, ataskaitą, darbo laiko apskaitos žiniaraštį ir pan. „Profit-W“ automatizuoja finansų, materialinių vertybių, ilgalaikio turto, biudžeto, gamybos, transporto, abonentų, sutarčių, užsakymų, internetinės prekybos, „Intrastat“ ataskaitų procesus. „Profit-Web“ (internetinis sprendimas verslui) automatizuoja įmonės valdymą realiu laiku iš bet kurios pasaulio vietos, turinčios internetinį ryšį. Centralizuojami skirtingose vietose, miestuose ar šalyse išsidėsčiusių įmonės padalinių duomenys, užtikrinama jų cirkuliacija ir apdorojimas bendroje įmonės sistemoje. Automatizuotas projektų valdymas, užduočių vykdymo kontrolė, CRM, darbo apmokėjimo ir personalo valdymo procesai, sutarčių ir vidaus dokumentų sudarymas, jų registravimas ir įsipareigojimų vykdymo kontrolė, išlaidų apskaita, biudžeto valdymas, vaikų darželių lankomumo ir atsiskaitymo apskaita, ir kiti procesai. Kadangi sistemas sudaro keletas integruotų modulių, kiekviena įmonė ar įstaiga gali pasirinkti poreikius atitinkančius modulius.  

Nuo 2016 metų Lietuvoje įsigalios SEPA reglamentas – bendra mokėjimų eurais erdvė. Ar „Edrana Baltic“ tam pasirengusi?

Anot „Edrana Baltic“ generalinės direktorės, įmonė jau pasirengė: „Mūsų komanda, įvertinusi technines sąsajas su mokėjimo paslaugų teikėjais ir nustačiusi keliamus SEPA reikalavimus, atitinkamai sukūrė ir įskiepijo produktuose „Alga HR“, „Profit-W“ir „Profit-Web“ IT sprendinio funkcionalumą, suteikiantį galimybę klientams sklandžiai pereiti prie naujos SEPA mokėjimo sistemos. Pereinant prie reglamentuotų SEPA mokėjimo priemonių, t. y. kredito pervedimų ir tiesioginio debeto, keisis elektroninių mokėjimų taisyklės, praktika ir siunčiamų (gaunamų) mokėjimo nurodymų formatai, apdorojimas.  

Kaip pritaikyti sąskaitų planą 2016–2017 m. pokyčiams?

Jau greitai įmonės privalės pateikti mokesčių inspekcijai visą šūsnį informacijos apie kiekvieną sandorį. Įmonės, kurių pajamos šiemet viršys 8 mln. Eur, jau 2017 m. sausio 1 d. turės būti įdiegusios audito modulį SAF-T, kuris leis mokesčių administratoriui matyti kiekvieną bendrovės operaciją iš mokesčių inspekcijos būstinės. Kokį sąskaitų planą pasirinkti, kad jis atitiktų įmonės verslo poreikius ir teiktų informaciją mokesčių inspekcijai? „Įmonių finansininkams 2016 metais reikės peržvelgti turimas verslo valdymo sistemas ir pertvarkyti jas pagal savo įmonės poreikius ir SAF-T reikalavimus, o mes padėsime konsultuodami ir pritaikydami turimus ir įmonėse jau naudojamus verslo modulius prie naujojo reikalavimo su mažiausiomis darbo bei finansų sąnaudomis“, – sakė Aldona Lukošienė.
[2]

3000   klientų – šis skaičius įpareigoja pateisinti jų lūkesčius ir kartu nuolat   tobulėti.

[3]

 (Užs. Nr. 265)